Was haben die EU und WHO gemeinsam? - Unkenntnis über Verhältnismässigkeit

Was haben die EU und WHO gemeinsam? - Unkenntnis über Verhältnismässigkeit  

Was haben die EU und WHO gemeinsam? - Unkenntnis über Verhältnismässigkeit

 Hallo Liebe Leser,
Ich habe mir für diesen Artikel etwas Zeit nehmen müssen, immerhin hat es die Vorgängerartikelserie mit Einleitung auf eine 15teilige Artikelserie geschafft. Scheer Report - was steckt dahinter  
Keine Angst, dieses mal wird es nicht so lang, genau genommen wird es leider nur ein Artikel. Denn leider sind die großen Änderungen ausgeblieben, was wohl zu erwarten war. Aber wer nichts gegen den Unfug unternimmt ist eben auch mit Schuld dran. Etwas das alle die sich daran beteiligt haben, es zu verhindern niemand nachsagen kann. Und auch an diese Leute die gegen den Scheer Report gekämpft haben gilt mein Dank. 

Auch wenn ich hier die finale Fassung des Scheer Reports, welche ich in Quelle 1 verlinkt habe, nicht auseinander nehmen werde, da die wichtigsten Dinge leider deckungsgleich geblieben sind. Mit Ausnahme der Tatsache das dein gewisser Stanton Glantz mit seinen Studien nicht mehr vertreten ist, habe ich doch einen Punkt gefunden auf den ich noch mal eingehen möchte, weil ich fast einen Kotzanfall bekommen habe als ich es gelesen habe. 
 
Role as a gateway product or renormalisationof traditional tobacco smokingOne  of  the  four  core  purposes  of  this  scientific Opinion  is  to  assist  the  Commission  in assessing the most recent scientific and technical information on electronic cigarettes with regard to their role as a gateway to smoking and with respect to the initiation of smoking particularly  focusing  on  young  people.  Within  this  context,there  are  two  hypotheses  that need  to  be  tested,the gateway  hypothesis(in  which  the  use  of  electronic  cigarettes  lead never-tobacco  users  to  begin  using  other  tobacco  products)  (Bunnell et  al., 2014;  Kandel and  Kandel,2014)  and  the renormalisation  hypothesis(in  which  the  public  acceptance  of electronic  cigarette  use  may  lead  to  a  renomalisation  of  tobaccouse  (Fairchild et  al., 2014)).Indeed, with adult and adolescent smoking rates decreasing due to tobacco control efforts, there remains concern if the expansion of electronic cigarettes may hinder tobacco control efforts and impact  smoking rates as adolescents and young adults who were likely to  never  use  any  form  of  nicotine  products  start  experimenting  with  electronic  cigarettes and other forms of nicotine delivery. 
Nach dem die Gateway-These nicht mehr alleine haltbar ist, wird hier doch tatsächlich die These vom renormalisieren des Tabakrauches ausgepackt. Welcher Dampfer will denn freiwillig zur Pyro zurück. Wo bitte gibt es Studie die einen derartigen Gatewayeffekt belegen. Es gibt nur dann einen Gatewayeffekt zum Rauchen, wenn der Staat (oder die EU) zu sehr in die Regulierungen beim Dampfen eingreift.
6.7 Role of electronic  cigarettes in  the  cessation  of  traditional  tobacco smoking and dual use Smoking  cessation  has  additionally  been  recognised  as  an  essential  component  of  the WHO’s  MPOWER  package  for  tobaccocontrol  and  the  WHO  Framework  Convention  for Tobacco Control (FCTC) (WHO,2008). WHO has selected a 30% reduction in tobacco use as one  of  25 goals  to  be  achieved by  2025,  and  the  WHO  Regional  Office  for  Europe  has professed their ultimate goal as having a European region free of tobacco use (WHO,2015). Due  to  the  large  health  benefits  of  smoking  cessation  for  both  the  individual  and  public health overall, it is essential to implement strategies to assist smokers in quitting. Using the Eurobarometer  datasets,  research  has  indicated  that  in  the  EU  and  among  current  and former  smokers,  those  who  had  ever  attempted  to  quit  without  assistance  increased  from 70.3%  in  2012  to  74.8%  in  2017 to 76%   in  2020.  During  this  timeframe, ever  use of electronic  cigarettes  for  smoking  cessation  increased  (3.7%  to  9.7% to  11%), The  use  of pharmacotherapy  (14.6%  to  11.1% to  13%)  and  smoking  cessation  services  (7.5%  to 5.0% to  6%) did  not  show  clear  trends  (Eurobarometer,  2020)(Filippidiset  al.,2019). Notably,  the  differences  in  cessation  methods  across  European Member Stateswere associated with the existence of comprehensive national smoking cessation policies. Recent data  on  quitting  activity,  including  attempts to  quit and  intention  to  quit,  and  use  of cessation  assistance  among  a  cohort  of  smokers  from  eight  European  countries,indicated that ever  use  of  an electronic  cigarette  as  a  smoking  cessation  device  in  the  last  quit attempt differed substantially across different European Member States, ranging from 5% in Spain to 51.6%  in  England –highlighting  the  differences  across  the  EU  (Hummel et  al., 2018).In light of the above population experimentation with electronic cigarettes, it is important to assess through reviews of existing evidence, cohort studies and randomised control trials to assess  the weight  of  evidenceavailable.  To  this  extent,  a previous Cochrane  Review (Hartmann-Boyce,2016)  included 24  studies  (three  RCTs,  two  of  which  were  eligible  for meta-analysis, and 21 cohort studies)-up to 2015, in which the authors noted that there is evidence from two trials that electronic cigarettes help smokers to stop smoking in the long term compared with placebo electronic cigarettes. However, the smallnumber of trials, low event rates and wide confidence intervals around the estimates mean that our confidence in the  result  is  rated  'low'  by  GRADE  standards.Malas et  al.(2016)  identified 62  relevant references  appraised  in  accordance  with  the  GRADE  system,  in  which  the  quality  of  the evidence  in  support  of  electronic  cigarettes'  effectiveness  in  helping  smokers  quit  was assessed as very low to low, and the evidence on smoking reduction was assessed as very weakto moderate.
Hier möchte ich dann auch mal eine Frage stellen. Ist denen da oben bewusst, das die Wahrheit verschweigen eine Form der Lüge ist? Weil es gibt genügend Studien die belegen, das der Rauchstopp mit der E-Zigarette der effektivste Weg ist. (siehe Studiensammlung rund um den Rauchstopp)

Fazit

Tja welches Fazit sollen wir aus diesem von der WHO geframedten Artikel ziehen? Wir können nur

hoffen das gewisse Regulierungen zur freien Meinungsäusserung nicht durchkommen, denn ansonsten wird es düster mit der freien Meinung zum Dampfen, denn dann kann auch niemand mehr offen sagen, was für ein korrupter Laden da in Brüssel uns EU-Bürger regiert. Denn das ganze stinkt eindeutig nach Absprachen und Hinterzimmergesprächen. Und wer wird dabei zur Schlachtbank geführt, die Menschen die einen Weg gefunden haben vom Tabak los zu kommen ohne auf die Pharmaindustrie (den größten Sponsor der WHO) rein zu fallen. Diejenigen die gesünder leben wollen und dennoch liebgewonne Rituale beibehalten wollen.

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